הערכה עצמית היא הדרכון של ילדך לבריאות נפשית לכל החיים ולאושר חברתי

 

הערכה עצמית היא הדרכון של ילדך לבריאות נפשית לכל החיים ולאושר חברתי

 

הערכה עצמית היא הדרכון של ילדך לבריאות נפשית לכל החיים ולאושר חברתי

הידעת?

שההרגשה שלך כלפי עצמך  היא זו המשפיעה על ההתנהגות שלך ושל הילדים שלך?

דימוי עצמי הוא איך כול אחד רואה את עצמו .

כשהילד שלך(בכול גיל) מסתכל במראה ואוהב את האדם שהוא רואה, הוא מסתכל לתוך עצמו ומרגיש בנוח עם האדם שהוא רואה, הוא מאמין שהוא יכול לגרום לדברים לקרות , ושהוא ראוי לאהבה.  קיימת הקבלה הדוקה בין איך הילד חש כלפי עצמו ובין מעשיו והתנהגותו

במאמר היום 4 מהמפתחות לבניית ערך עצמי:

  • הקשבה. למשל תינוק, כשהוא בוכה הוא אומר – אני רוצה לאכול. מההיענות של ההורה פעם אחר פעם, בעקביות ובהתמדה  לבכי במהלך השנה הראשונה, לומד התינוק שיש לו משמעות –"מישהו מקשיב לי , ולכן אני רצוי יש לי מקום ואני חשוב". יחד עם זאת לא תמיד הורה יכול להגיב מיד ובאופן עקבי, יש להורים ימים בהם הם חסרי סבלנות.  התינוקות לומדים כיצד להתמודד עם תסכול, איך להסתגל לשינויים,  והדבר החשוב מכול, התינוק לומד  שההורה נמצא כאן בשבילו, זהו מסר שבונה את תחושת הערך העצמי של הילד שלך.
  • מראה חיובית. חלק גדול  מהדימוי העצמי מגיע לא רק ממה שהילד חושב על עצמו, אלא גם ממה שהילד חושב  איך אחרים רואים אותו. ואת זה לומדים ילדים מהתגובות של ההורים אליהם. האם התגובות משקפות לילד שלך את  המסר שכייף אתו? שההתנהגות שלו משמחת אותך? מתגובה חיובית, הילד מאמין שאוהבים אותו , שהוא חשוב ושמעריכים אותו. והיחסים בין ההורים והילד קרובים ועמוקים יותר. הילד יהיה מוכן לשמוע גם התייחסות לטעות שעשה יהיה פתוח  להקשיב יותר – והרי יש לך גם מפתח לבניית משמעת.
  • זמן משחק. הזמן של המשחק המשותף מעביר מסר לילד "אתה שווה את הזמן שלי", אתה חשוב לי, אתה בעל ערך! ידוע שילדים לומדים דרך משחק. זה משפר את ההתנהגות שלהם , זה מלמד אותם להתקדם ולהגיע להישגים טובים יותר. חשוב!! לא להתייחס למשחק כאל מטלה, או כאל תחרות מי מנצח,  אלא ראו במשחק הזדמנות להשקיע בהתנהגות של הילדים שלך.
  • ילדים יוזמים. עקרון למידה חשוב שהורים צריכים לזכור הוא: פעילות שהילד יוזם מחזיקה את תשומת לב הילד זמן ארוך. יותר למידה מתרחשת כשהילד בוחר מה לעשות . והחשוב מכול. ילד שיוזם מרגיש חשוב, וזה מעלה את הערך העצמי שלו. המסר שעובר אל הילד "אבא שלי אוהב לעשות את הדברים שאני עושה" .

לסיכום

התפקיד המרכזי של ההורה זה לבנות לילד את הערכה העצמית שלו

אם  לא הצלחת לעשות מספיק כדי לטפח את הערך העצמי של הילד שלך עליך מיד לשחרר את כול

רגשות אשם אין צורך בתואר בפסיכולוגיה כדי לגדל ילד הבטוח בעצמו, חלק ניכר בהורות הוא קל

ומהנה אם חסר לך ידע תמיד אפשר ללמוד.

book3עוד כלים טיפים ודוגמאות תוכלו למצוא בספר שכתבה  דבורה עידן  "להעיר את ההורה הכריזמטי" ספר חובה לכול הורה

 

Comments (2)

  1. דברים חכמים השקפת עולם נכונה כלים פרקטיים כל הכבוד ותודה לך על הגישה המועילה והאינושית כאחד. שרונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *