האקדמיה להכשרה מקצועית

תכנית הכשרה מקצועית למנחים ויועצים  

מסלול מקיף להכשרת יועצים ומנחים

להורים, לצוותים חינוכיים , לילדים ולבני  נוער 

גישה ייחודית של מנהיגות אישית כריזמטית, והובלה בשיטה ייחודית התואמת את דור הילדים ובני הנוער בעולם החדש והמתחדש. דור חכם בעל אינטליגנציה רגשית, המחייב גישה מכבדת ומובילה, כדי לכוון אותם לחיים של אחריות אישית, עצמאות מנטלית ורגשית והגשמת שיא. התוכנית הינה תכנית הכשרה מקיפה בשלושה היבטים : 

  • היבט מתודולוגיה ויסודות השיטה – הבנת עומק של עקרונות שיטת ממל"מ.  צעד צעד בתוך תהליך של לימוד ובנייה של אסטרטגיות, כלים ודרכי פעולה,  תרגול והתנסות אישית.
  • היבט היישום המקצועי והעסקי –  פיתוח המנהיגות הכריזמטית – הפיכת הכלים למקצוע מספק  ויציב ולעסק מתגמל ומרוויח. 
  • היבט הליווי בשטח במסגרת הפרקטיקה  – יוצאים לשטח , בונים פרויקט ייחודי ומשיקים אותו מול קהל נבחר, בונים מיתוג אישי של היועץ/המנחה.

תכנית הכשרה במסלול 6 חודשים :

תכנית הכשרה מקיפה של 6 חודשים מלאים , 2 סמסטרים, 120 ש"ל  מאפשרת לך להשתלב בתחום שהוא כולו שליחות.

בהכשרה נרכוש את הכלים, הידע  והמיומנויות להפוך למדריכים, במטרה לסייע להורים ולמורים לממש את שאיפותיהם , ולהעניק לילדים/תלמידים חוויה ותוצאות שונות מאלה שהיו עד כה. מסלול ההכשרה כולל:

  •   חלק 1 – היסודות – לימוד העקרונות של השיטה, הכלים, האסטרטגיה, תרגול, ויישום השיטה , הכשרה מקיפה ואינטנסיבית   
  •  חלק 2 –  תבנית היישום, – בניית מודל מנהיגות מקצועי אישי – תוך כדי הטמעה  של המתודולוגיה ברמה האישית , וברמת המקצוע - 
  •  חלק 3פרקטיקה וליווי מקצועי ביישום בשטח , יכולת ההשפעה שלנו תצמח בצורה בלתי רגילה כאשר את הכלים המיומנויות והגישה  ניקח גם לחיים האישיים שלנו, וירגישו זאת כל הסובבים אותנו . בשלב זה בונים ומגישים פרויקט סיום תוך  הצגת של מודלים שונים להשפעה, ולהגשמה כלכלית,
  • חלוקת תעודות הצטרפות לקהילת הבוגרים

למי מתאימה התכנית?

  1. להורים שרוצים  להפוך להורים להיות הורים טובים יותר- להתקדם לרכוש לעצמם הכשרה מקצועית, שתאפשר להם קרירה עם הייחודיות האישית  שלהם ועם קונספט, שיניב תוספת הכנסה יחד עם  תחושת שליחות.
  2. אנשי מקצוע בתחום החינוך יועצים, מחנכים, מנהלים, מפקחים, גננות, מדריכים בחינוך הלא פורמלי. שרוצים  להשביח את ארגז הכלים שלהם ולגוון את העשייה שלהם- מעוניינים לרכוש מקצוע נוסף, להימנע משחיקה ולהחזיר את התשוקה והמשמעות לעשייה שלהם.
  3. אנשים שמחפשים קריירה שנייה – מבוססים במסלול קריירה , ורוצים להתפתח אישית ומקצועית בתחום של מנהיגות מול ילדים ובני נוער, רואים זאת כשליחות, ומוכנים להשקיע במסלול הכשרה איכותי ביותר כדי  לבנות את  דרכם החדשה , על ידי הקמת עסק רווחי, יציב  ומוביל.
  4. צעירים בתחילת דרכם המקצועית – הרוצים מסלול הכשרה מקיף ואיכותי כולל יישום ופרקטיקה כדי לרכוש מקצוע ערכי מתגמל – וגם מעניק רווחים. צעירים שרוצים להשפיע על  מערכת החינוך, להטביע חותם על ידי יצירת משמעות חדשה.
  5. מוסדות (בתי ספר) וארגונים, עמותות, מכללות , רשויות– המגלים עניין בהכשרה של יועצים ומנחים בתחום המנהיגות מול ילדים ובני נוער . שרוצים מסלול  ייחודי מותאם, כדי שיחזרו  לקהילה ויתרמו לה 

מה הסיבות לבניית התכנית?

בעולם המתפתח במהירות, ויוצר אתגרים יומיומיים מגוונים, כשאי הוודאות מתעצם… האתגר העיקרי שיש להורים ולמורים – הוא לפתח מנהיגות אישית ולממש את הכוחות והעוצמות, הקיימים בכול אחד ואחת, כדי לסייע לילדים בכל גיל להתמודד עם האתגרים, שהחיים מציבים להם ולשפר את מערכות היחסים .
היום יותר מתמיד הורים ומורים נדרשים למנהיגות אישית מובילה, ולא לסמכות שולטת וכוח. הכלים של פעם (הסברים חוזרים, צעקות, איומים, עונשים, )לא רלוונטיים היום. העומסים שהורים ומורים חווים, יחד עם דאגה ופחדים יוצרים לחצים, המובילים מהר מדי לחוסר סובלנות – לכעס ותסכולים, שפוגעים ביכולת המנהיגות של עצמם ושל ילדיהם.

מסלול ההכשרה יעזור להורים ולאנשי חינוך להשפיע על המנהיגות  והאפקטיביות האישית , על היכולת לעשות הבדל עצום בחייהם של ילדים רבים, וייתן לנו את ההזדמנות לממש את הפוטנציאל האמתי שחבוי בתוכנו כהורים וכאנשי חינוך.

תכנית ההכשרה רואה במנהיגות אישית מפתח לא רק לאפקטיביות אישית הנושאת תוצאות, אלא זו הזדמנות למקסם את תהליכי ההשפעה על הילדים והתלמידים לגדול למבוגרים שמחים, שהם המנהיגים של הדור הבא.

מה הייחודיות שבתכנית ההכשרה?

היום יש דרישה גדולה יותר  ויותר למקצועות ההנחיה והייעוץ . מה שמוביל לריבוי אפשרויות בחירה ורובן טובות מאוד , הפוקוס של המרכז להורות כריזמטית הוא בלזקק את כל התיאוריה הארוכה שהיום פחות רלוונטית, לשיטה סדורה שעובדת.

בוגרי ההכשרה מכוונים ללמידה, תרגול ויישום של הכלים שהכי עובדים היום, כדי לצאת לשטח ולהשפיע על דור ההמשך בביתם, בגן, בבית ספר,  גם דרך פיתוח המקצועיות, שמשפיעה על מעגלים אחרים, וגם דרך פיתוח עסק מתגמל מאוד.
התועלת הגדולה בתכנית ההכשרה, שהיא מכוונת להוציא פרויקט אישי, קבוצתי,  או בית ספרי לכל משתתף.  היא כוללת גם הכשרה מקצועית תיאורטית וגם הכשרה עסקית שיווקית עם פרויקט מעשי – אותה אף אחד לא נותן, באמצעותה מיישמים את כל הידע הלכה למעשה בחיי היומיום, ולא רק עם תעודה יוקרתית .מה גם שבמקום לפרוש תכנית הכשרה לשנתיים או שלוש זיקקנו ללמידה אפקטיבית על פני 6 חודשים מרוכזים ועוד הטמעה של חצי שנה. כך שתוך זמן קצר יוצאים רק עם מה שעובד בלי עומסים, לעבר עבודה מספקת עם שליחות ומשמעות חינוכית, שתעזור באמת לילדים ולנוער.

בתכנית שלנו אנחנו מוכיחים שהדרך יכולה להיות קצרה מהירה אפקטיבית וגם רווחית.

ממה מורכבת התכנית?

בניית יסודות השיטה-  בסיס חזק בתחום הדרכת ההורים

ההכשרה היא מקיפה ואינטנסיבית
בשלב זה נלמד את העקרונות האקטיביים של השיטה, את האסטרטגיה, נתרגל את הכלים המעשיים, ונתאמן ביישום השיטה .

בדרך כלל, תוך כדי הלמידה   חווים שינויים משמעותיים בחיים האישיים. מתחילים להבין את המנגנונים, שמפעילים אותנו במשך שנים, את דרכי הפעולה וההתנהלות שלנו מול דילמות במערכות יחסים שבין הורה לילדיו, מה מניע אותם, מה מחולל קונפליקטים, מה חוסם את הדיאלוג וכיצד אפשר לחיות את החיים בצורה טובה יותר. 

תבנית היישום הכוללת מגוון כלים עצום של המדריך/מנחה הורים

  • בחלק הזה  נבנה מודל מנהיגות מקצועי אישי – תוך כדי הטמעה  של המתודולוגיה הבהירה והמובנית ברמה האישית , וברמת המקצוע .
  • נרכוש מיומנויות שמאפשרות לפעול בעקביות ובנחת,
  • נתנסה הלכה למעשה במגוון גדול של כלים מעשיים לעבודה בשטח כמו: לשאול את השאלות שמניעות לחשיבה פתוחה ולפעולה אקטיבית.
  • נבנה עסק המתגמל  בסיפוק ובהערכה ,  עסק המשפיע עם חותם אישי, וגם מתגמל כלכלית.

המטרה 

  • לסייע להורים לכוון ולהוביל את הילדים, ולהעניק להם את המיומנויות הנדרשות כדי להצליח בחיים למרות אתגרים וקשיים.
  • לסייע למורים לכוון תלמידים להישגים ולהצלחה למרות הקשיים, הבעיות והאתגרים , תוך כדי חיזוק מיומנויות המנהיגות האישית והמוטיבציה הפנימית. 
  • לממש  את השאיפות המשפחתיות, ההוריות והמקצועיות בדרך  של שלום ורוגע,
  • ליצור חוויה ותוצאות שונות מאלה שהיו עד ×›×”.
  • לשפר את יכולת ההשפעה יוצאת הדופן  על כל הסובבים אותנו. 
מתמקדים בהדרכה מעשית הלכה למעשה - פרקטיקה וליווי מקצועי ביישום בשטח

תכנית ההכשרה בנויה כך שאנחנו מוכוונים למטרה עם תכלית יישומית מעשית, כך שכל אחד ואחת יוצאים בסיום עם פרויקט אישי .

בתהליך הפרקטיקום כל מדריך יבנה את הפרויקט האישי שיבחר ויישם אותו:

  • יתכנן את הפרויקט,  יבין איך הפרויקט יקדם אותו ואת השליחות שלקח על עצמו – תכנון הוא הכול!
  • יתמחה באופן מעשי, יתנסה במקרי אמת –  תוך כדי  ליווי והדרכה מלאים של המרכז להורות כריזמטית. 
  • יתנסה בעקרונות ובדרכי הדרכה הלכה למעשה,
  • יצבור ניסיון וביטחון  תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים בתהליך ההדרכה עם מתאמנים
  • יגיש פרויקט סיום תוך  הצגת של מודלים שונים איכותיים להשפעה, ולהגשמה כלכלית .

 חלוקת תעודות והצטרפות לקהילת הבוגרים.

תכנית הלימוד בפיקוח משרד החינוך

מוכרת ל
שנת שבתון ע"י קרנות ההשתלמות למורים וגננות