חזרה לשגרת לימודים בבית הספר

חזרה לשגרת הלימודים בבית הספרחזרה לשגרת לימודים בבית הספר

  זה הזמן להתארגן לקראת החזרה לבית הספר.
בכל מצב חדש, כל הילדים (וההורים גם) זקוקים לזמן כדי להסתגל, להכיר את הדרישות את הכללים ובעיקר מה יש לעשות כדי להצליח.
לוקח זמן ללמוד מה חשוב לעשות כדי להשתלב בסביבה החדשה שלהם.


למרבה המזל, ישנם צעדים שהורים יכולים לעשות כדי לעזור לילדים להצליח.
וכדאי  לכול הורה ללמוד אותם
כדי לעזור לילד  להתחיל התחלה טובה ביותר את שנת הלימודים הנוכחית.

צעד ראשון:

לפני הכול כדאי להסיר  מהלב דאגה ופחדים, ומהראש להסיר כול מחשבה של ספק  ביכולות שלכם או של הילדים בשל  ה"בעיות".

צעד שני :

לגייס את האומץ להאמין בילדים וביכולות שלהם להתמודד היטב למרות הקשיים והבעיות . להאמין שהילדים מסוגלים  ליהנות ולהצליח!! להורה יש תפקיד חשוב  והוא להאמין בהם, לסמוך עליהם  ולעזור להם למצוא בתוכם את הדרך ואת היכולת שתביא אותם להתמודד הכי טוב עם הקושי של עצמם.

צעד שלישי:

לפנות זמן איכות עם הילד כדי לגלות  מה הוא מצפה מבית הספר השנה? מהחברים?  מעצמו?

צעד רביעי:

חשוב חשוב ! לעזור לילד להיכנס לשנת הלימודים עם יעדים ותכנית למידה אפקטיבית, איך הוא מתכוון להצליח בשנה הקרובה. (היעדים והתכנית הם של הילד ולא של ההורה)

הכלי שיעזור לך הוא "שאלת שאלות"

למשל: חשוב שהילד שלך יהיה מודע לכך שלבית ספר הולכים  כדי ללמוד. מה זה אומר ?

שבית הספר הוא מקום העבודה של הילדים, והמשכורת על העבודה היא הציונים. הציונים הם הערכה של המורה את מה שהוא עושה בשיעור, לכן שאלו את הילד: מה ההישג שהוא רוצה לקבל בתעודה? ואיך הוא יכול  להגיע לכול הישג שיחליט עליו?  מה עליו לעשות  בכול שיעור כדי להתקדם ליעד שהוא רוצה,  (גם אם אם קשה לו, יש לו בעיות או הוא מאוכזב כי לא הצליח, ) כך שהמורה יראה ויעריך את העשייה שלו.

צעד חמישי:

כדאי להכין עם הילד מעין תעודה ובה רשימה של כול המקצועות – תשאלו איזה ציון הוא רוצה לקבל בתעודה? כתבו  עם הילד את הציונים ליד המקצוע ותלו את  ה"תעודה", במקום שהילד יראה את היעד שלו בכול יום.

 

חזרה לבית הספר עם טיפים מעשיים לבוקר בלי כעסים 

 הורים רבים מתארים את הבוקר כאחד הזמנים הקשים ביותר של היום עבורם וגם עבור הילדים שלהם.  קל להבין את המאבקים והלחץ כאשר בזמן קצר יש לדאוג שהילדים יתלבשו, יאכלו ויצאו בזמן מהבית עם כל שיעורי הבית הנדרשים ועוד, כדי ליצור אווירה אחרת של בוקר ממליצה לתכנן מראש את שגרת הבוקר שלכם הורים

חשבו  על מה שקורה בבוקר בבית שלכם. תארו בכתב מה הייתם רוצה שיקרה בבוקר. מה אתם עושים או לא עושים שמונע מזה לקרות? מה אתם יכולים לעשות אחרת כדי  שהשינוי ייכנס לתוקף? רשמו את האפשרויות שיעזרו לכם להצליח. האם זה הכול?  בטוחים?  מה עוד אתם יכולים לעשות? שתפו את הילדים בתכנית הבוקר שלכם ואיך תנהגו בבוקר כדי לצאת בזמן עכשיו זה תלוי בכם …

עוד טיפים שכדאי לשלב בתכנית שלכם

  •  העירו את  הילדים עם הצהרה חיובית שאינה דורשת תשובה, ולא בשאלה שעלולה לעורר תגובה ממורמרת (או גרוע מכך) 
  •   אם טלוויזיה ומחשבים מסיחים את דעת הילדים שלך בבקרים דאגו לא להדליק אותם 
  •  פירות בבוקר, או יוגורט  טובים בדיוק כמו קערת הדגנים.
  •  עודדו את הילדים,  גם אם הילדים מתמהמהים, מורחים את הזמן, עזרו להם להצליח במשימות ההתארגנות של הבוקר
  • תנו לילדים ללמוד מה ההשלכות של המעשים שלהם ,כמו למשל מה קורה אם המחוג הגדול מראה כבר את הזמן  שהגדרתם מראש ליציאה שלכם לעבודה , והם לא לבושים עדין ואתם יוצאים בזמן לעבודה…. אל תבזבזו את האנרגיה שלכם על מריבות.  
  • שמרו על אנרגיה חיובית, והיו עסוקים בליצור לכם יום נפלא.

 

יכולת שלך ליישם  באופן מידי תאפשר לך להפיק תועלת מעשית , שתשפיע על הנעשה בבית

book3עוד טיפים יעילים, תובנות, דוגמאות וכלים מעשיים  תוכלו למצוא בספר שכתבה  דבורה עידן  "להעיר את ההורה הכריזמטי" ספר חובה לכול הורה

  שתפו  אותנו כאן בתגובות מה הטיפים שיש לכם בנושא?

Comment (1)

  1. רוית

    אולי זה סגנון של הורות, ואולי זו העובדה שאני לא גרה בארץ וילדיי מתחנכים מחוץ לישראל, אבל אני ממש לא חושבת שמה שאנחנו צריכים להנחיל לילד זה שבית הספר הוא מקום עבודה והשכר הוא ציונים. בית הספר נועד לפתח את הסקרנות של הילד ולספק אותה, ללמד אותו דברים חדשים על החיים ולתת לו כלים לחקור, לשאול שאלות ולמצוא דרכים שונות להשגת תשובות. מעבר לכך בית הספר הוא מסגרת חברתית בה כל ילד מפרה את חבריו באמצעות הידע שלו, הכישרונות שלו והיכולת שלו לתרום לדיונים. ילד לא צריך ללכת לביה"ס עם יעד הציונים אלא עם היעדים שצויינו לעיל. אם אלה יושגו- בזה שכרו. המרדף אחר ציונים מפספס את המטרה לטעמי. רצוי להעניק פידבק לילד על מאמציו והשתפרותו באופן אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *